Ψηφιακή Υπογραφή
Περιεχόμενα
Τι είναι η ψηφιακή υπογραφή
Η προώθηση της ασφαλούς επικοινωνίας και των ηλεκτρονικών συναλλαγών μεταξύ των Φορέων του Δημοσίου μέσω εφαρμογών διαδικτύου, αλλά και μεταξύ των πολιτών/επιχειρήσεων και των Φορεών του Δημοσίου, απαιτεί τη χρήση ψηφιακών υπογραφών. Η επικρατέστερη τεχνολογία η οποία παρέχει την απαραίτητη υποδομή για την εφαρμογή και χρήση των ψηφιακών υπογραφών φέρει την ονομασία Υποδομή Δημόσιου Κλειδιού (Public Key Infrastructure – ΡΚΙ) και χρησιμοποιείται από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και την Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ). Οι υπηρεσίες οι οποίες προσφέρονται από την εν λόγω υποδομή, δίνουν τη δυνατότητα στα στελέχη του Δημοσίου και τους πολίτες, με τη χρήση Εγκεκριμένων Διατάξεων Δημιουργίας Υπογραφής (ΕΔΔΥ), να υπογράφουν ψηφιακά τις μεταξύ τους ηλεκτρονικές επικοινωνίες και συναλλαγές. Η ψηφιακή αυτή υπογραφή, σύμφωνα με το Π.Δ. 150/2001 (ΦΕΚ 125/Α΄/2001), επέχει θέση ιδιόχειρης υπογραφής τόσο στο ουσιαστικό όσο και στο δικονομικό δίκαιο. Με λίγα λόγια έχουμε την δυνατότητα να υπογράφουμε ψηφιακά αρχεία (pdf, docx, κτλ.) και να τα στέλνουμε ηλεκτρονικά χωρίς την ανάγκη της εκτύπωσης, υπογραφής και αποστολής ή παράδοσης των υπογεγραμμένων εγγράφων.
Για ποιό λόγο θα χρειαστώ Ψηφιακή Υπογραφή;
Η ψηφιακή υπογραφή (Digital Sign) είναι υποχρεωτική για την συμμετοχή επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς του δημοσίου κατά τους οποίους ο προϋπολογισμός τους υπερβαίνει τις 60.000€, στους μηχανικούς για την ανάρτηση τοπογραφικών διαγραμμάτων στο e-Κτηματολόγιο, για τους φορείς του δημοσίου, Ιατρούς, Δικηγόρους και Φαρμακοποιούς.
Διαδικασίες έκδοσης και χρήσης ψηφιακών πιστοποιητικών
Με τον όρο “έκδοση” εννοούμε την διαδικασία κατά την οποία δημιουργούνται και αποθηκεύονται τα ψηφιακά πιστοποιητικά (που είναι απαραίτητα για την ψηφιακή υπογραφή) στο Usb Token μέσω της πύλης του Ερμή.
Τα ψηφιακά πιστοποιητικά αρχικά είχαν χρονική διάρκεια 5 ετών, από το 2018 και μετά έχουν χρονική διάρκεια 3 ετών αλλά για φέτος (2020), λόγω της επερχόμενης αναβάθμισης της ΑΠΕΔ θα έχουν προσωρινά χρονική διάρκεια ενός έτους. Μετά από αυτό το διάστημα είναι απαραίτητη η επανέκδοση τους. Τα βήματα για την έκδοση των ψηφιακών πιστοποιητικών είναι:
- Προμήθεια ΕΔΔΥ (usb token). Μετά την επικείμενη αναβάθμιση της ΑΠΕΔ τα usb token που θα είναι συμβατά για τις ψηφιακές υπογραφές είναι:
- Safenet 5110
- Gemalto IDPrime MD840
- Oberthur Cosmo ID-One V8.1
- Ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Πύλης ΕΡΜΗΣ. Η Πύλη ΕΡΜΗΣ υλοποιεί από τις 9.11.2015 ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στους πολίτες οι οποίοι έχουν ήδη κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet, να αποκτούν χωρίς πρόσθετες διαδικασίες πρόσβαση στην Εθνική Πύλη ΕΡΜΗΣ.
- Μετάβαση σε ΚΕΠ. Θα πρέπει να μεταβείτε σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, όπου θα ταυτοποιηθείτε φυσικά επιδεικνύοντας κάποιο έγγραφο ταυτοποίησης (για παράδειγμα ταυτότητα ή διαβατήριο). Απαραίτητα έγγραφα είναι τα εξής:
α) Φωτοτυπία του εγγράφου ταυτοποίησης (Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο).
β) Συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση για την έκδοση των πιστοποιητικών. - Προετοιμασία Υπολογιστή. Στον κάθε υπολογιστή που θα χρησιμοποιηθεί για έκδοση ή χρήση ψηφιακών πιστοποιητικών θα πρέπει να πραγματοποιηθούν ρυθμίσεις για την Εγκατάσταση των ψηφιακών πιστοποιητικών των Αρχών Πιστοποίησης και Χρονοσήμανσης και Ρυθμίσεις του Internet Explorer.
- Εγκατάσταση απαραίτητων προγραμμάτων. Θα πρέπει να γίνει εγκατάσταση των οδηγών (drivers) της ΕΔΔΥ που έχει προμηθευτεί ο τελικός χρήστης.
- Έκδοση ψηφιακού πιστοποιητικού μέσω της πύλης του Ερμή. Η έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών είναι δυνατή μόνο με τη χρήση window 7 και Internet Explorer 8-10 αντίθετα η χρήση τους δεν έχει περιορισμούς.
- Εγκατάσταση και παραμετροποίηση προγραμμάτων για την χρήση της ψηφιακής υπογραφής.
Υπηρεσίες έκδοσης και χρήσης ψηφιακών υπογραφών από την iwebit
Στην iwebit σας κατευθύνουμε στην αρχική διαδικασία έκδοσης των ψηφιακών πιστοποιητικών, σας εκδίδουμε τα ψηφιακά πιστοποιητικά είτε απομακρυσμένα είτε με τη φυσική μας παρουσία, σας προετοιμάζουμε τον υπολογιστή ώστε να μπορείτε να υπογράφετε ψηφιακά αρχεία και σας εκπαιδεύουμε στην χρήση της ψηφιακής υπογραφής.
Υπηρεσίες εγκατάστασης ψηφιακής υπογραφής
Έκδοση και χρήση ψηφιακής υπογραφής-
Έκδοση Ψηφιακών πιστοποιητικών
-
Προετοιμασία υπολογιστή
-
Σύνδεση με το ΤΕΕ (για μηχανικούς)
-
Ψηφιακή υπογραφή αρχείων "dxf" με Hash (για μηχανικούς)
-
Εκπαίδευση χρήσης ψηφιακής υπογραφής
Ρωτήστε μας πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε
Μπορεί επίσης να σε ενδιαφέρει:
Ξεκινά στις 9 Δεκεμβρίου το «Εξοικονομώ-Αυτονομώ»- Δυο προσαρμογές λόγω των έκτακτων συνθηκών του κορωνοϊού.
Ξεκινά στις 9 Δεκεμβρίου το «Εξοικονομώ-Αυτονομώ»- Δυο προσαρμογές λόγω των έκτακτων συνθηκών του κορωνοϊού Στις 9 Δεκεμβρίου θα ανοίξει για υποβολή αιτήσεων –αρχής γενομένης από
Στις 30 Νοεμβρίου ξεκινά το «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» – Προδημοσίευση των βασικών σημείων του οδηγού για καλύτερη προετοιμασία όλων των εμπλεκομένων
«Εξοικονομώ-Αυτονομώ» – Προδημοσίευση των βασικών σημείων του οδηγού για καλύτερη προετοιμασία όλων των εμπλεκομένων Στις 30 Νοεμβρίου ξεκινά το «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» Προδημοσίευση των βασικών σημείων του
To Νοέμβριο ανοίγει η πλατφόρμα του «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ-ΑΥΤΟΝΟΜΩ»- Στα 850 εκατ. ο προϋπολογισμός- Αυξημένα τα ποσοστά των επιδοτήσεων
To Νοέμβριο ανοίγει η πλατφόρμα του «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ-ΑΥΤΟΝΟΜΩ»- Στα 850 εκατ. ο προϋπολογισμός- Αυξημένα τα ποσοστά των επιδοτήσεων Κωστής Χατζηδάκης: Τα προγράμματα-μαμούθ που θα ακολουθήσουν στηρίζουν